Er du presset på arbejde? Så burde du måske gøre det samme som Benjamin
Benjamin Philip, CEO for og stifter af Teeshoppen. Foto: Claus Søndberg.

Lyt til...

Mens de fleste mennesker nok har telefonen indenfor rækkevidde det meste af arbejdsdagen, ligger Benjamin Philips telefon i en skuffe. Stifteren af Teeshoppen tager den kun op to til tre gange dagligt for at se, om der er nogle vigtige opkald og beskeder, han skal reagere på. Han gør det for at mindske arbejdspresset.

”Det har givet mig overblik og overskud. Jeg kan tage mig tid til de mennesker, jeg står og snakker med, fordi der ikke ligger en telefon og vibrerer i lommen,” siger han.

For nogle uger siden meldte Danmarks største rådgiverkoncern, Deloitte, ud, at de vil skære ”et betydeligt antal” kunder fra af hensyn til medarbejdernes trivsel. Under coronakrisen er det væltet ind med revisionsopgaver i koncernen, og det har ”fuldstændig fladmast” medarbejderne, sagde Henrik Wellejus, der er chef for koncernens revisionsben, til Finans.

I den anledning har jeg taget en snak med denne uges podcastdeltagere om arbejdspres. Mine gæster er Benjamin Philip, CEO for og stifter af Teeshoppen, og Mette Mølgaard, partner og kommunikationschef i reklamebureauet Det Nye Sort. Jeg har spurgt dem, hvad de gør for selv at finde et passende arbejdspres – og hvad de gør for at hjælpe deres medarbejdere med det samme.

Lyt til podcasten, som ligger i toppen af denne tekst.

Mette Mølgaard, partner og kommunikationschef i reklamebureauet Det Nye Sort. Foto: Claus Søndberg.
Mette Mølgaard, partner og kommunikationschef i reklamebureauet Det Nye Sort. Foto: Claus Søndberg.