Iværksætter med unikt produkt har nået milepæl, men der mangler stadig én vigtig ting
Årsværk

Iværksætter med unikt produkt har nået milepæl, men der mangler stadig én vigtig ting

Nanna Guldbæk og Phased kan nu fremvise deres accessories lavet af øllæder og håber i den nærmeste fremtid at tage endnu et afgørende skridt på vejen mod at udbrede kendskabet til det nye materiale.

Foto: Jens Otto Barsøe
31. maj 2022

Hvordan føles og dufter en taske eller et bælte af øllæder? Det er det nok de færreste, der ved. Men inden længe bliver der mulighed for at stifte bekendtskab med materialet, der bliver lavet af affaldsproduktet fra ølbrygning. 

Virksomheden Phased som holder til i Vrå, og hvor Nanna Guldbæk er medstifter og designer, er nemlig snart klar til at gå på markedet med deres serie af accessories, der er produceret af det unikke materiale. Stod det til Nanna Guldbæk var man allerede i gang med salget, der har dog været udfordringer i forbindelse med at få produceret anden runde af de prototyper, der er nødvendige for at kunne gå et skridt videre. Produktion foregår hos læderhåndværkere i Spanien, som blandt andet har skullet lære at arbejde med et helt nyt produkt. "Vi bliver nødt til at acceptere, at der er nogen ting, der bare tager længere tid, og som vi ikke kan skynde på. Vi har lavet masser af tidsplaner undervejs og har lært, at ting vil rykke sig," fortæller Nanna Guldbæk. 

Hun kan glæde sig over, at der er blevet produceret en første prototype af deres produkter, og dermed har den unge iværksætter noget at vise frem, når der bliver spurgt til projektet. "Vi er enige om hvordan produkterne skal se ud, og nu skal vi bare have det til at spille sammen med værkstedet, så det er en kæmpe milepæl at være nået så langt," fastslår Nanna Guldbæk.    

Hun håber, at den næste milepæl bliver nået i starten af juli, hvor det er planen, at Phased sætter gang i salget. "Jeg er afklaret med, hvor vi er i processen men stadigvæk lidt ked af, at vi ikke er begyndt at sælge endnu. Det er mest fordi, at vi så gerne vil vise produkterne frem. Vi har jo været i gang med det her projekt i lang tid, og det er specielt endelig at være så tæt på at kunne sælge noget," fortæller Nanna Guldbæk. 

Når der bliver sat gang i salget, er det via iværksætterplatformen Kickstarter, hvor kunder og andre interesserede kan støtte på forskellige måder. Phased tror på, at det vil skabe et fællesskab omkring deres brand. "Vi er jo godt klar over, at modeindustrien er kæmpestor, så vi skal virkelig være gode til at formidle, hvad vi kan, hvad vores materialer kan, og hvad der adskiller os fra andre. Det tror vi på, at vi kan via Kickstarter," lyder det fra Nanna Guldbæk.  

Her i artiklen er der links til de tidligere Årsvæk-afsnit med Phased. Herunder kan du se det nyeste afsnit, hvor du blandt andet kan komme med på besøg på læderværksted i Spanien, og høre mere om hvilke planer, der er i den kommende tid.