Danske Medier nominerer Vigeur til 3 designpriser
Arbejdspladsen

Danske Medier nominerer Vigeur til 3 designpriser

Danske Medier har netop offentliggjort de nominerede til årets designpriser. Vigeur er nomineret til tre.

Tom Bue
Tom Bue
Chefredaktør

Når Danske Medier i starten af juni uddeler deres designpriser, er Vigeur nomineret til hele tre.

Der uddeles i alt 5 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling. Priserne uddeles i to kategorier – nationale og lokale/regionale.

Vigeur er nomineret som medie i innovativt design, under kommerciel kreativitet for formatet ’De første 100 dage’ og med nyhedsbrevet Kaffebrief under formidlende formater.

Det Nordjyske Mediehus er i øvrigt også nomineret til yderligere tre priser, mens også DR, TV2, Kristeligt Dagblad, Politiken og Jyllands-Posten er blandt de nominerede.

”Vi er selvfølgelig superstolte over ikke bare at være nomineret som nyt medie, men at være så rigt repræsenteret. Vigeur er en kæmpe, langstrakt holdindsats på tværs af huset, så æren tilhører mange gode mennesker i Det Nordjyske Mediehus,” lyder det fra chefredaktør Tom Bue.

Marianne Bahl, forperson for årets jury, er begejstret årets deltagerfelt:

”Vi ser frem til at hylde de medier, der rummer det visuelt innovative og formidlingsmæssige aspekt på højt niveau, hvor historien fortælles mest originalt og klarest på tværs af platforme. Det har været en stor fornøjelse at gennemgå de mange indstillede projekter og opleve det høje niveau af kommunikationsgreb og formidlingsteknikker.”

Juryen modtog i alt 70 indstillinger og har derfra valgt 24 ud som nominerede.

Danske Mediers Designpriser uddeles den 2. juni i København.

Se mere om priserne og de nominerede her