Kendt fra Løvens Hule: "Vores fragtmand er næsten et familiemedlem nu"
Annoncørbetalt indhold

Kendt fra Løvens Hule: "Vores fragtmand er næsten et familiemedlem nu"

Camilla Paulsen og Camilla Bilgrav fra virksomheden Ladybox har været på en vild vækstrejse siden de første gang stod i Løvens Hule for 3 år siden. I januar stod de der igen med en helt ny selvsikkerhed. Det har krævet blod, sved og tårer – og en rigtig god fragtaftale – at nå dertil.

Foto: Per Arnesen
27. februar 2023
Om partnerskabet

Denne artikel er bragt i samarbejde med

Homerunner
Homerunner

I januar gik den nye sæson af Løvens Hule på DR1 i luften. Her kunne man blandt andet møde Camilla Paulsen og Camilla Bilgrav fra virksomheden Ladybox, som sælger en månedlig forkælelsesboks på abonnement. Her kan kvinder skræddersy en pakke med beauty- og plejeprodukter til en rigtig god pris.

Det var ikke første gang pigerne deltog i programmet, eftersom de også for 3 år siden leverede deres pitch for de sultne løver. Dengang var der ingen, der bed sig på projektet, men alligevel har Ladybox haft vokseværk siden. Med et større udvalg, flere abonnenter, million-omsætning og en række andre investorer med om bord – blandt andet popsangeren Medina – kunne hverken Jesper Buch eller Jakob Riisgaard sige nej til Ladybox denne gang.

Det har krævet blod, sved og tårer – og en rigtig god fragtaftale – at nå hertil.

”Det har været en helt vild proces at vokse fra en lille, nystartet webshop til der, hvor vi er i dag. Vores forretningsmodel med abonnementsløsning kræver gode kundeoplevelser for at lykkes, så derfor har vores fragtløsning været afgørende for den vækstrejse, vi har været på,” fortæller Camilla Bilgrav.

"Det har vi lært vildt meget af!"

Ladybox har samarbejdet om fragten med Homerunner fra Nørresundby lige fra begyndelsen.

Homerunner er en it-platform til fragthåndtering, som giver adgang til fordelagtige aftaler med mere end 40 forskellige transportør i hele Europa. Det er muligt for virksomhederne at tilpasse Homerunners løsning, så den passer til netop deres behov og kundernes præferencer. Man kan skrue på forskellige parametre baseret på faktorer som bl.a. ordreantal, størrelse på pakker og leveringsmetoder.

For Ladybox var det et rent tilfælde, at de endte hos Homerunner efter et lagerskifte, men det har været et meget bevidst valg, at de har holdt fast i dem siden.

Homerunner har været med hele vejen. De er sådan lidt et familiemedlem nu. God og pålidelig levering er så essentielt for vores forretningsmodel, så vi kan ikke undvære dem
Camilla Bilgrav, Co-Founder & CEO, Ladybox

I takt med Ladybox’s udvikling har behovene til fragtløsninger ændret sig, og det har Homerunner forstået og formået at understøtte løbende.

”Vi bruger dem rigtig meget i forbindelse med kundeservice. Deres system giver overblikket over alle pakker, og hvor de er henne i processen og i verden, og så er der en rigtig god returportal," fortæller Camilla og fortsætter:

"I starten sørgede de for at informere os, hvis der var en pakke, der blev væk, en pakke, der skulle reklameres for eller sendes retur. Hvis der var et problem med en kunde, så kontaktede de os og vejledte os i den enkelte situation. Det har vi lært vildt meget af!"

De bedste forudsætninger

For Thomas Gajhede fra Homerunner er samarbejdet med Ladybox et godt eksempel på, hvordan de rigtige fragtløsninger kan flytte Starter og Scale virksomheder på vækstrejsen.

”Vi vil give danske e-commerce virksomheder de bedste forudsætninger for at vækste. Vi forhandler aftalerne ind, så vi kan tilbyde de bedste priser, og samtidig har vi også udviklet alle de her værktøjer til kundehåndtering, så en lille nystartet webshop rent faktisk kan levere den samme service, som store webshops kan” fortæller Thomas.

Med tiden har Homerunner indkørt Camilla og hendes kollegaer grundigt i, hvordan de selv kan håndtere kundeservice, så i dag handler samarbejdet primært om at opsætte nye fragtløsninger.

”De tilpasser deres løsninger til der, hvor vi er. Personligt tænker jeg faktisk ikke over, at samarbejdet har ændret sig siden vi startede som lille webshop. Det er jo bare en on-going dialog med de rette mennesker, som kender vores virksomhed og vores ambitioner” fortæller hun.

Og det er store ambitioner Ladybox har for fremtiden – ikke alene for deres salg i Danmark men også i udlandet.

Efter Løvens Hule kommer udlandet

Efter Løvens Hule har Ladybox mærket interessen for deres beauty-bokse stige voldsomt.

”Det er klart at den positive omtale i programmet har givet opmærksomhed, men kunsten er nu at leve op til forventningerne og give alle de nye kunder en god oplevelse, så de har lyst til at blive. Egentlig fungerer det jo bare, som det plejer - bare i større volumen. Det er fedt, at vi også kan bære den opgave sådan fra den ene dag til den anden,” siger hun.

En anden stor opgave forude er skaleringen til udlandet. I dag er kundegruppen primært fra Danmark, men både norske og svenske kunder er interesserede i Ladybox, så det bliver her de i første omgang vil ind på markedet

"Som vores strategi ser ud nu, så skal vi også være i Sverige og Norge inden for den næste årrække. Så lige nu er der et stort teknisk og administrativt arbejde i at gøre klar til det. Når vi skal til at levere til udlandet, så skal vi også have sat en masse nye fragtløsninger op og sætte os ind i kundernes præferencer der, så det skal jeg faktisk snakke med Homerunner om i næste uge," siger Camilla.

Her kan du læse meget mere om, hvordan Homerunner også kan hjælpe dig og din virksomhed.

Foto: Ladybox
Foto: Ladybox