Jagten på nye talenter har aldrig været større, end den er nu. Særligt inden for IT-området er der stor efterspørgsel på kvalificerede medarbejdere.
Tonny Thorup, administrerende direktør i Destination Nord, håber, at ét særligt event kan være med til at give Aalborg og dets region den omtale, som vil tiltrække nye kompetencer.
Eventet er årets Google I/O Extended, som onsdag eftermiddag blev afholdt i Musikkens Hus.
”Man skal kunne lyse op for at tiltrække folk med særlige kompetencer – og det er det her event med til. Eventet er lige som at sætte en nål i Aalborg, som får folk til at tænke, at de må da kunne noget, siden de kan få sådan et event til byen,” siger Tonny Thorup og uddyber:
”Eventet er med til at få folk til at tænke, at Aalborg må være sådan en by, hvor der er mange digitale virksomheder og hvor man kan få en karriere og hvor man kan få sig et fedt liv uanset om man kommer fra Hvidesande eller Houston.”
Bag eventet står den nordjyske virksomhed MapsPeople for ottende år i streg. I en pressemeddelelse fortæller Michael Gram, CEO hos MapsPeople, at eventet med sin popularitet er med til at sætte Aalborg på verdenskortet. En udtalelse, som Tonny Thorup er enig i:
Prøv Vigeur i 2 måneder
for kun 1 kr.
Vigeur portrætterer aktivt det nordjyske arbejdsliv gennem menneskelige fortællinger. Fyldt med personlighed, drive og mod på livet.
Allerede abonnent? Log ind her