Hjørring-dreng skal sælge Nokia globalt
Navnenyt

Hjørring-dreng skal sælge Nokia globalt

Det bliver en dansker med vilde bedrifter i bagagen, der kaster sig over en solid udfordring hos mobilbrandet.

Foto: Pressefoto
20. september 2022

Han tog LEGOs tilstedeværelse på de sociale medier fra ikke at have en Facebook-side til at have et af verdens mest aktive og værdiskabende fællesskaber.

Derefter omlagde han MTVs produktion af tv til unge til den digitale virkelighed. Senest tog hans De Olympiske Leges ’Faster, Higher, Stronger’ og hæftede et ’Together’ på i sin rolle som Head of Brand, Marketing and Digital hos IOC.

Nu venter en ny, udfordrende opgave for nordjyden, der voksede op i Hjørring. Lars Silberbauer er ny Chief Marketing Officer hos HMD Global, også kaldet ‘the home of Nokia phones’.

"Jeg glæder mig til at blive en del af HMD Global i en så spændende tid. Vi har netop lanceret en revolutionerende ny abonnementstjeneste, som vil ændre den måde, vi ser på telefonejerskab, samt lanceret de mest miljøvenlige telefoner, vi nogensinde har skabt. Jeg ser frem til at være med til at udbrede kendskabet til dette yderligere og arbejde med vores teams for at finde flere måder at bringe kvalitetsmobilteknologi og -tjenester til vores brugere over hele verden."

Lars skal lede den globale marketing og får ansvaret den kommercielle strategi på tværs Nokias produktudbud af smartphones, mobiltelefoner, tablets og tilbehør, samt forbruger- og enterprise-løsninger.

Glæd dig til at møde Lars Silberbauer, når han gæster Vigeur LIVE den 16. november. Du kan læse om eventet her.