Når en virksomhed pludselig mangler en medarbejder i økonomifunkionen, enten grundet sygemelding, barsel eller i forbindelse med større projekter, er der adskillige fordele ved at hyre en midlertidig konsulent.
Hos Keepers udøves CFO-services i form af professionel økonomistyring. En service der i Aalborg tilbydes som midlertidige økonomi konsulentstillinger.
”Vi har set et behov i markedet, hvor virksomheder pludselig står og mangler en midlertidig medarbejder til at håndtere opgaver i økonomifunktionen i et par måneder. Det kan være i forbindelse med situationer, der går ud over virksomhedens normale drift,” fortæller Partner og indehaver Katja Feldstein.
”Vi sender en konsulent ud til virksomheden for at hjælpe i det omfang, der er behov for., og det kan vi gøre fra dag til dag. Vi kan dække alle roller, lige fra bogholder til controller, samt regnskabs- og økonomichef.”
”Det er jo et kendt og afprøvet koncept, og mange af os hos Keepers har en baggrund fra Deloitte, hvor jeg også selv har arbejdet i 8 år. Det er også fra Deloitte, at jeg kender Andreas, Partner og CEO i Keepers.”
”Andreas startede Keepers i 2014, hvor jeg tilsluttede mig virksomheden som partner i 2015. To år senere, i 2017, kom Maria Bjerg også med som partner,” fortæller Katja.
”Generelt er det bare gået utrolig stærkt med Keepers, og da der så var tale om at starte afdeling i Aalborg, blev vi faktisk mødt med lidt skepsis. Man kunne godt se potentialet i Aalborg, men nogle havde svært ved at tro, at Keepers koncept kunne gro oppe nordpå.”
”Vi er dog blevet taget imod med åbne arme fra virksomhederne i Aalborg og omegn, og det sidste år er gået over alle forventninger,” fortæller Katja.
”Pia Meyer, der startede hele vores Aalborg-afdeling op, rakte ud til os i november 2021. Jeg kender Pia fra tiden hos Deloitte, og hun havde lukket sit iværksætter-gen helt op; og så gode muligheder i Aalborg.”

Fra 0 til 100 på ét år
Det var dog ikke alle, der så de samme muligheder for at starte en økonomikonsulentvirksomhed, med fokus på løn og økonomistyring, op i Aalborg.
Det gjorde Pia Meyer, Senior Manager i Consulting-teamet hos Keepers, og lige bag hende stod Keepers’ partnergruppe, Andreas Østergaard Borris, Katja Feldstein og Maria Bjerg Pedersen.
De tre blev mødt af kommentarer såsom ’Er Nordjylland overhovedet klar til det? Hvordan har Pia tænkt sig at starte sådan et projekt op i Aalborg?’
”På en ølkasse i hjørnet af kontoret,” ifølge hende selv.
”Der var intet inventar her på kontoret, da jeg startede afdelingen op. Jeg havde min egen stol med hjemmefra, og kørte på min første dag en tur i IKEA for at købe lidt nips, for her var ingenting,” fortæller Pia Meyer.
”Det startede virkelig med koldt kanvas, hvor jeg bare fra en ende af, begyndte at invitere mig selv på kaffe hos forskellige virksomheder.”
”Løbende besøgte jeg Keepers i både København og Fredericia, og var ude og sparre med en masse folk og komme ind i tingene.”
”Derfra kontaktede jeg Kristian, min tidligere kollega hos Beierholm. Han kendte Kathrine, og så var vi pludselig tre medarbejdere pr. 1. februar 2022. Så begyndte vi at ansætte studentermedhjælpere fra økonomistyringstudiet, og har stort set ansat nye medarbejdere hver eneste måned det første år.”
"I juni 2022 var vi desuden så heldigt at få en ny manager, Jacob, med ombord. Jacob og jeg har også tidligere arbejdet sammen i Deloitte."
”Man må sige, at vi er gået fra 0 til 100 i Aalborg.”
"Vi var meget fokuseret på, at der også skulle være en kritisk masse. Når der kom opgaver ind, skulle der også være nogen, der kunne tage dem."
Aalborg-afdelingen består i dag af 12 medarbejdere:
”Jeg kan godt lide at få ting til at ske, og komme ud over rampen med dem. Og bag mig stod Keepers’ tre partnere, der troede på mig og på projektet, så vi gav den bare gas med at rekruttere nye Keepers konsulenter og udfolde konceptet her i Nordjylland,” fortæller Pia.

Katja Feldstein definerer en ’Keeper’ som en yderst veluddannet, dygtig konsulent, der er fyldt med hjerte. Hun fortæller, at selvom der er blevet hyret mange konsulenter, er Keepers meget omhyggelige med at udvælge deres medarbejdere:
”Vi leder efter fagligt dygtige konsulenter, men personligheden bag og de menneskelige værdier er mindst lige så vigtige.”
”Man kan jo som konsulent komme ud i en meget sårbar virksomhed, hvor en kær kollega har måttet sygemelde sig eller måske er blevet afskediget. Her er det meget vigtigt for os at sende en konsulent ud, der er dygtig til sit arbejde, men også er en person, der kan aflæse virksomhedens situation og have respekt for den,” siger Katja.
”Vores konsulenter interesserer sig for deres kollegaer - både dem, de midlertidigt samarbejder med, og dem de arbejder fast med – og så er de generelt bare nogle, man gerne vil beholde. Rare, sympatiske mennesker.”
I forbindelse med årsfejringen, inviterer Keepers til reception d. 14. april i tidsrummet 15-19. Her er alle, der er interesserede, meget velkomne til at komme og netværke med både Keepers og fremmødte virksomheder.
Der serveres champagne og tapas, når Pia Meyer og Keepers byder velkommen.
Fremtiden for Keepers
Keepers startede 2023 ud med at lancere en ny strategi der gælder til og med år 2025. Den nye strategi sætter endnu mere fart på konsulentvirksomheden, og de ser frem til at udvide forretningen de næste par år.
