Fem gange så mange besøgende på hjemmesiden og et fem gange så stort publikum på de sociale medier.
Det er virksomheden Servistos resultat, efter de fik tilknyttet en ny medarbejder, der satte skub i virksomhedens digitale udvikling. Det er sket gennem et EU-finansieret projekt, der mandag åbnede op for dette års ansøgninger.
“Vi har nok hele tiden vidst, at der har været et uforløst potentiale for os i den digitale verden, og det her projekt har givet muligheden for at komme i gang med den udvikling,” siger Simon Bagger, direktør i Servisto.
Servisto er landets førende inden for udlejning af outdoor LED reklame-skærme. De har hovedsæde i Thisted, men udlejer til hele Norden.
Virksomheden havde i 2021 tre ansatte. Direktør Simon Bagger er selv uddannet i butik, og hans klare spidskompetencer ligger i salg og det direkte møde med kunderne.
“Jeg er en salgsorienteret person, der er dygtig til at snakke med kunderne. Det er også der, jeg har mine interesser. Alt arbejdet bag skærmen har jeg ikke den store forstand på,” siger han.
Den digitale verden var ubetrådt land for Servisto.
Virksomheden havde en Facebook-side, som den brugte sporadisk, og deres hjemmeside var sat op for mange år siden, så den havde overskredet sidste salgsdato for at være en moderne side.
“Det var simpelthen ikke noget, vi var særligt dygtige til. Tidligere skrev vi bare et opslag på Facebook og betalte penge for at booste det. Jeg har senere fundet ud af, at det er noget af det værste, man kan gøre.,” siger Simon Bagger med et lille grin.
Servisto manglede digitale kompetencer til at analysere digitale data og samtidig få et mere moderne udtryk på de sociale medier.
Simon Bagger besluttede sig derfor om at søge kompetencer i projektet “SMV:Vækstpilot”.
Det er et landsdækkende initiativ, hvor SMV’er kan få tilknyttet en ny medarbejder, som har kompetencer, virksomheden efterspørger.
Vækstpiloten bliver ansat i seks måneder, og virksomheden får halvdelen af lønnen i tilskud. Inden ansættelse skal vækstpiloten være registreret ledig og have en erhvervs- eller videregående uddannelse.
For Simon Bagger og Servisto var dét det sidste skub til, at de skulle gå mere i dybden med virksomhedens digitale liv.
“Hvis ikke muligheden havde været der, havde vi ikke turde tage springet. I en iværksættervirksomhed som vores skal omkostningerne gerne kunne konverteres en-til-en. Det er nemmere for mig at ansætte en sælger end én medarbejder til den digitale verden, hvor regningen i højere grad ligger ved os selv”.
Servisto fik tilknyttet Line Holm. Hun er uddannet fotograf og har erfaring med analyse og behandling af data fra sociale medier.
Hun blev først ansat som vækstpilot i seks måneder, og sidenhen er hun blevet fastansat i Servisto.
Og for Simon Bagger har det været en stor succes i jagten på at vokse digitalt.
Prøv Vigeur
Opret en gratis Vigeur Light-profil og læs videre. Med en Light-profil får du adgang til 5 artikler pr. måned.