Klar til sol og sommer: Sådan vil sneaker-drenge fortsætte opturen
Årsværk

Klar til sol og sommer: Sådan vil sneaker-drenge fortsætte opturen

Løvens Hule-effekten er ikke aftaget for Errant, som nu sælger andet end sko og har åbnet butik i København. Læs, hør og se mere om det i det nyeste afsnit af Vigeurs iværksætterserie Årsværk.

Foto: Jens Otto Barsøe
16. juni 2022

Et besøg i Løvens Hule kan have særdeles positiv indvirkning på en nystartet virksomhed. Det har det aalborgensiske sneaker brand Errant i den grad oplevet efter de ramte skærmen i DR-programmet i starten af marts. I kølvandet fordoblede de det forgangne års omsætning på bare én måned.

Det store spørgsmål for direktør Christian Fuglsang og hans to partnere er nu, hvordan de fremadrettet kan bruge den medvind de fik ved at optræde på landsdækkende tv i den bedste sendetid. "Det går ret godt i vores stadigvæk lille og ydmyge forretning. Folk glemmer måske nogle gange, at vi stadig er en ny virksomhed, så selv om vi har været på tv, og det som sagt går godt, så er der stadigvæk kun tale om nogle enkelte måneder, der skal opveje for det første halvandet år, som var et langt, sejt træk. Nu har vi haft et peak-moment, og spørgsmålet er nu, hvordan vi opretholder momentum," konstaterer Christian Fuglsang i det nyeste afsnit af Vigeurs iværksætterserie Årsværk.   

Indtil videre er det gået ganske godt. I starten af maj blev Errant en del af en butik i centrum af København og fordoblede dermed antallet af fysiske lokationer, hvor kunder kan købe deres sko. "I ugerne efter åbningen havde vi desværre ikke så mange produkter, vi kunne sælge, men de er heldigvis kommet nu. Så hvis vi ser på kroner og ører, er det for tidligt at sige noget endnu, men grundlæggende er det gået godt. En del af huslejen går til det personale, som er i butikken, så det er lige før, at jeg vil sige, at det passer sig selv," siger Christian Fuglsang.    

Som en del af at holde det såkaldte momentum har Errant også taget et skridt væk fra kun at sælge sneakers. Der kommer stadigvæk løbende nye udgaver på hylderne i forskellige farver, designs og materialer men derudover er der både kommet tøj og senest solbriller på hylderne hos Errant. " Vi er ude i, at vi er ved at være mere end et sneaker-brand, men et brand der kan lancere forskellige produkter, hvor der er et publikum, som synes det er interessant. Det er meget cool," siger Christian Fuglsang. 

For ham bliver det også interessant at se udviklingen i de kommende måneder. Det er blot tale om Errants anden sommer, og erfaringerne fra den første viste, at der muligvis skal skrues ned for antallet af markedsførings-kroner. "Vi kommer til at være meget opmærksomme på, om det overhovedet er rentabelt at køre vores kampagner, og så håber vi ellers på at vores butik her i Aalborg og butikken i København kan rette op på de tab der er online, ved at der kommer turister i byen. Det kan vi faktisk allerede godt mærke," siger Christian Fuglsang.

Du kan se og høre mere fra ham i det nyeste afsnit af "Årsværk". Du kommer blandt andet komme med i butikken i København, og hører mere om planerne for den kommende tid. Du kan se afsnittet her: